Az e-kereskedelem helyzete drámaian elmozdult az elmúlt hónapban a koronavírus hatására. Sok amerikai állam ideiglenesen tiltja a „nem alapvető” vállalkozásokat, hogy megakadályozzák a vírus terjedését. A fogyasztók nemcsak többet vásárolnak online, hanem vásárlási viselkedésük is észrevehetően megváltozott. Noha egyértelmű, hogy a fogyasztók a világjárvány idején rengeteg WC-papírt, konzervet és egyéb háztartási tisztítószert vásárolnak, de az otthoni szórakoztató/unaloműző termékekre is nőtt az igény.

Áttekintettük az e-kereskedelem forgalmi számait az Egyesült Államokban és összeállítottuk a 100 legnépszerűbb termék és a 100 legjobban visszaeső termék kategóriát.

 

Íme az eredmény:

Növekszik az otthoni fitnesztermékekre az igény, ideértve a súlyemelő edzőkészülékeket, a fitnesz-kiegészítőket és a jógafelszereléseket, mivel az edzőtermek bezártak. Az otthoni edzések növekedése miatt a csoportos edzés felszerelések és számos kültéri sportkategória, például a baseball és a softball, valamint az atlétika nagyot csökkent.

Számos vállalat végrehajtotta az otthoni munkavégzésre vonatkozó irányelvet, amely növeli a számítógép-monitorok, a billentyűzetek és az egerek, valamint az irodai székek iránti igényt. Ebben a helyzetben az alkalmazottak kénytelenek ideiglenes otthoni irodát létrehozni.

Jelenleg repülőgéppel utazni lehetetlen, ami csökkentette a vásárlási igényt a poggyászok, a bőröndök, a táskák és kamerák iránt. Ezenkívül itt a tavaszi szünet, még sincs érdeklődés a szandál- és fürdőruhák iránt.

A hivatalos ruházati kategóriák, ideértve a menyasszonyi és férfi ruhákat is, hanyatlanak, sok pár kénytelen volt esküvőjét törölni vagy későbbre halasztani.

Ebben a bizonytalan időben a vásárlási szokások jelentősen megváltoztak, az emberek nagy része teljesen máshogy tölti hétköznapjait, mint korábban. Kérdés, hogy a krízis elmúlása után minden visszatér e a megszokott kerékvágásba. Erre a választ nem tudjuk , viszont érdekes végigfutni a teljes listát.