Csak, hogy a leggyakoribb hashtag-eket említsük a népszerű képmegosztó oldalról ( ugyebár az Instagram-ról beszélünk). A főszerepben übergazdag milliárdoscsemeték, Ferrarik, Rolexek és végtelen mennyiségű bulizás. Mert nekik csak egy nagy buli az élet, ahol gondtalanul szabadulhatnak meg a millióiktól. Ők a főszereplői a világszerte százezrek által látogatott blognak, valóságshownak és most már novellának is, amelyet a Rich Kids márka foglal magába világszerte.

Rich

Az őrület úgy három éve kezdődött, amikor is Amerikában akkor még az egyetlen képmegosztó közösségi oldalként működő Tumblr-en, egy szemfüles böngésző vagy épp egy minden lében kanál bennfentes elkezdte saját blogjára gyűjteni az unatkozó huszonéves milliárdosfiókák szerény fényképeit, ahogyan az új autójukban, a nyaralás alatt a jakuzziból vagy épp a magán gépükben pózolnak lelkesen. Majd nem is teljesen névtelenül arany keretbe foglalva felpakolta a Rich Kids on Tumblr című felületre, amely nem meglepő módon az irigykedő kispályások kedvenc időtöltésévé vált.
Nem sokkal később érkezett meg az Instagram, amely lassacskán túlszárnyalja a Tumblr népszerűségét is, Európában mindenképpen, de a tavalyi adatok szerint az Egyesült Államokban is. Így egy újabb felület kínálkozott a még mindig unatkozó és sértően nagyarcú csemetéknek az önreklámozásra. A hasgtagek itt is maradtak, sőt bővültek olyan tőlük származó és csak rájuk jellemző szlengekkel, mint a #fabolux, amelyet mi talán a #mesésengazdag bambácska fordításban értelmezhetünk.

 

Természetesen a szemfüles tévések is felismerték a blogban rejlő lehetőségeket, így hamar elkészült a Rich Kids of Beverly Hills, éppen második évadát taposó reality show, amely ténylegesen szupergazdag és ehhez mérten elkényeztetett fiatalok mindennapjait mutatja be. A plasztikai műtétek miatt már csak nyomokban ázsiai Dorothy, a szintén szilikontól duzzadó keblű Morgan flegma pasijával kiegészülve, a mesés szépségű indiai hercegnő Roxy és két, az átlagosnál melegebb vérű hímpéldány fényűző nyaralásaiba és szórakozásaiba nyerhetünk betekintést, sőt még az alábbiakhoz hasonlatosan életvezetési tanácsokra is szert tehetünk:

RichKids of Beverly Hills

 

Idén júliustól pedig már a blogra építő novelláskötetet is olvashatjuk, igaz egyenlőre még csak angolul. A Rich Kids of Instagram: A Novel fantáziadús cím alatt beszerezhető kb.: 300 oldalas könyvecske a blogon látható fiataloknak ad kitalált személyiséget, és a fényképekhez szórakoztató sztorikat, amelyek talán nem a teljes igazságot mutatják be, de tudjuk, hogy minden hazugságnak a fele igazság. A novellák egyszerre tárják elénk annak az 1%-nak a néhol vidám és fellengzős, néhol pedig szomorú és magányos hétköznapjait, akik a világ vagyonának a 3/4-t birtokolják.

Egy biztos, az irigység alapvető emberi vonás, tehát a Rich Kids mindig is menni fog. Az már más kérdés, hogy mi lesz akkor ezekkel a fiatalokkal amikor apuci bankszámlája egyszerűen kimerül, vagy éppen pont e cikket vagy kötetet olvasva ráismernek saját ivadékukra és zárolják a limitmentes #blackCard-ot. Addig is, mi szurkolunk nekik, hogy megdöntsék az egy év alatt elkölthető dollármilliók Guiness-rekordját. Összefoglalónkat pedig ezzel a sokatmondó képpel zárnánk:

RichKids watch

 

#They have more money than you and this is what they do

Billionaire életérzés
9/10
Exkluzivitás
8/10
High-end faktor
9/10
Overall score: 8.7/10