A Volvo Cars és a Geely Holding együttműködéséből született 4 üléses, Polestar 1 sportautó először 2017 októberében mutatkozott be Shanghai-ban a nagyközönségnek, majd 2018 tavaszán, a Genfi Autószalonon keltette fel az európai tömegek figyelmét is. Mielőtt tévedésbe esnénk, a Polestar bár a Volvo Csoport tagja, teljesen önálló brand, mely hibrid és elektromos autók gyártására szakosodott teljesítménymárkaként definiálja magát.

Mit érdemes tudni a Polestar 1-ről?

Az autó egy 600 lóerős teljesítményű és 1000 Nm-es nyomatékkal megáldott kétajtós, négyüléses hibrid kupé, mely a gyártó szerint elektromos módban akár 150 kilométer (!) megtételére is képes lehet. Ezzel kategóriájában egyedülálló, mivel a jelenleg piacon levő plug-in-hibrid autók még megközelíteni sem tudnak hasonló hatótávot.

polestar-1-car

50%-ban Volvo, 50%-ban pedig Polestar fejlesztések és technológiák állnak az új modell mögött, melynek súlya a teljesen karbonszálas karosszériának köszönhetően 45%-al lett könnyebb!

Tesztvezetés Észak-Svédországban- a Polestar 1, még a -28 Celsius-fokos hidegben sem adja fel a harcot

A lenyűgözően elegáns vonalvezetésű sportmodell a szélvédőtől a hátsó ablak széléig húzódó, fix üvegtetőt kapott, az autó belsejében pedig kézzel készített bőr elemek és dinamikus hangzású Bowers & Wilkins hi-fi berendezés fokozza az utazás élményét.

polestar-1-plug-in-hybrid-sport-coupe

Az autó gyártása a kínai Chengduban indul 2019-től, amire akkora érdeklődés mutatkozik, hogy az előrendelést a tervezett 12 ország helyett, 18 országra bővítették. Jelenleg Kínában, az Egyesült Államokban, Svédországban, Németországban, Norvégiában, Hollandiában, Dániában, Finnországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Franciaországban, Portugáliában, Lengyelországban, Olaszországban, Ausztriában, Svájcban, Belgiumban, és Kanadában rendelhető elő a teljesítménymárka első autója, a rendeléshez szükséges 2500 eurós letét után ( ezt teljes egészében visszafizetik, arra szolgál, hogy a vásárlók bebiztosíthassák helyüket a rendelők sorában). A CEO szerint ezen országok 95%-ban lefedik azt a földrajzi területet, ahonnan a fogyasztók érdeklődést mutattak a jármű felé ( ezek szerint Magyarország nem tűnt eléggé vonzó piacnak a tulajdonosok szemében).

„A több, mint 7000 érdeklődő által mutatott elköteleződés a Polestar 1 iránt rendkívül felbátorított minket. Ezért mindent megteszünk azért, hogy időben leszállíthassuk ezt a gyönyörű autót az első vásárlóinknak” – mondja Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatója.

Polestar 1 black exterior, on location

A Polestar 1, ára alapján egy ligában játszik például a Honda NSX sportautóval, amelynek megközelítőleg 156 ezer dollár szerepel az árcéduláján, vagy a BMW i8 kupéval, amely 143 ezer dollárért vihető haza. Ugyanakkor a márka tervei még ettől is nagyra törőbbek- 2019-ben mutatkozik majd be a teljesen elektromos, Polestar2, mely nem titkoltan a Tesla Model3 legerősebb ellenfele kíván lenni; 2020-ra pedig a Polestar 3 , elektromos SUV érkezését ígérik.

Egyelőre annyi biztos, hogy a kezdés lendületes, az autó lenyűgöző és a magabiztosság is adott ahhoz, hogy 2020-ra a Polestar lehessen az új Tesla.

4 ÉVSZAK, 4 MESÉS HAJÓÚT>>

Billionaire életérzés
9/10
Exkluzivitás
9/10
High-end faktor
9/10
Overall score: 9/10