Ki ne ismerné ezt a nevet, és a névvel járó páratlan minőséget? A luxust, az eleganciát szimbolizálja, mely minden alkalomra tökéletes, legyen szó ünnepi vacsoráról vagy csak egy péntek esti lazításról a barátokkal. Az exkluzivitás, a fényűző megjelenés, a pazar minőség és a lehengerlő ízvilág könnyedén elcsábít bárkit, így mindenki szíve csücskévé válik percek alatt egy jeges vödörben szervírozott Dom Perignon champagne. Billionaire challange pedig a Dom Perignon sabrage bontása. De vajon hogyan emelkedett ilyen magasra ez a név?

Egy kis történelem

Dom Pierre Perignon bármilyen meglepő is, de egy 17. századi szerzetes volt, aki akkoriban a bor minőségi úttörőjének számított. Champagne borvidékén akkor még ő is a bor buborékai ellen küzdött, amit akkor még borhibának gondoltak. Perignon mindenfajta módszerrel próbálta száműzni a nemkívánatos buborékokat a borokból. Kékszőlőből tiszta fehérbort állított elő, amit még teljes erjedés előtt palackozott és parafa dugóval és a nevéhez köthető, a dugó rögzítését szolgáló eszközzel (agraffe) zárt le.

A monda szerint, amikor megkóstolta az első gyöngyöző bort, csodát érzett és látott, s akkor hangzott el az a nevezetes mondat: „A csillagokat iszom.”

A csillagok azóta az árakban is megmutatkoznak, hiszen az 50.000 forintos palackártól kezdve a határ a csillagos ég, mivel az eddig ismert legdrágább palack ára a 27 millió forintot is megüti!

Na de mitől olyan drága?

Különleges készítési eljárás
Ami a szőlőtermesztéstől a minimum 3 éves érlelési ideig eltart!

Nem minden évjáratban készül
Jelenleg 43 évjáratú Dom Perignon champagne van forgalomban, amelyből az első 1921-es, amíg a legfrissebb pedig 2009-es. Egy évtized alatt általában hat évjáratot készítenek (mert ugyebár nem minden év alkalmas tökéletes szőlőtermesztésre). Háromszor adnak ki minden évjáratot, így az első kiadás 7-9 éves, a második 18 éves a harmadik, pedig körülbelül 25 évesen jelenik meg. Amennyi idő alatt válik tökéletesen nemessé a champagne.

Mindig csak az igazán gazdag, elit fogyasztotta
Marilyn Monroe ezzel indította a napját, amíg Bridget Bardot szerint ez adta vissza a lendületét.

Károly Herceg és Diana Hercegnő csodálatos esküvőjén, az 1961-es évjáratból 91 üveggel nyitottak fel a vendégek számára.

A James Bond filmek állandó szereplője, de Karl Lagerfeld, Jay-z , Leonardo Dicaprio és Lany Kravitz is hű vevője a márkának. Ilyen nevek pedig rossz minőséget nem választanak, nemde?

Mind a palack, mind a címke eleganciát, a visszafogottságot, az egyediséget tükrözi, így a fenséges ízvilága mellett a megjelenése is nemessé teszi és hűen tükrözi neve nagyságát. Egyetlen korty elegendő ahhoz, hogy megérezd: valami igazán különleges találkozás részese vagy!