Kerüld a rágcsákat

Nehéz lenne a rágcsálnivalóknál hizlalóbb élelmiszereket találni! Chips, keksz, aprósütemény, ropi, sós mogyoró, mandula, trüffelgolyó és még sorolhatnánk. Egyesével talán mondhatnánk, hogy nem tartalmaznak felháborítóan sok kalóriát a nasik ( persze csak ha egy marékkal fogyasztunk), de ha már beleszámoljuk a melléjük fogyasztott italokat és az utána érkező 4 fogásos vacsorát, akkor könnyű észrevenni, hogy felesleges ilyen plusz kalóriákkal terhelni a szervezetünket. Ha mégis választani kellene a legkevésbé hizlalónak a popcornt mondanánk, a nachost és a kekszeket pedig örökre elfelejtenénk! De biztos, ami biztos, fókuszáljunk inkább a főfogásra!

Farkaséhség Állj!

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a vendégségbe vagy az ünnepi asztalhoz farkas éhesen érkeznek, csak hogy többet ehessenek, vagy hogy az egész napos diétázással kompenzálják a plusz kalóriákat. Üres hassal érkezve viszont pont az ellenkező hatást váltjuk ki! Nem elég, hogy sokkal többet eszünk, de még a gyomrunkat is megterheljük, így a puffadás és a kajakóma szinte garantált.

Vigyázz mit iszol

Ha tehetjük maradjunk az ünnepek ideje alatt is a sima csapvíznél vagy a a szénsavmentes ásványvíznél, mivel a gyümölcslevekkel, forró csokikkal és mézes teákkal akár napi plusz 500- 700 kalóriával is többet bevihetünk, szinte észrevétlenül! A vízből viszont fogyasszunk minél többet, egyrészt hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, másrészt, hogy kevesebbet tudjunk enni.

Ne mondj le a mozgásról

Hajlamosak vagyunk a nagy karácsonyozásban teljesen ellustulni és 2 hétre száműzni magunkat az edzőtermekből. Pedig most lenne csak igazán hasznos a mozgás! Az ünnepek alatt nem dolgozunk és csak ücsörgünk a kanapén a meleg takaró alatt, így még a szokásosan elégetett kalóriák mennyisége is csökken. De ha naponta rávesszük magunkat a hosszú téli sétákra és hetente 2-szer még a termet is meglátogatjuk, akkor biztosan nem fogunk bosszankodni 31-én, mikor készülődünk az új évi mulatságra.

Italozás “kalóriaszegény”-módon

A Karácsony a legtöbb családban nem csak az evésről, hanem az ivásról is szól. Nincsen ezzel semmi probléma, feltéve ha betartjuk a szabályokat. Kerüljük a cukros koktélokat és a long drinkeket, inkább igyunk száraz bort, vodkát vagy pálinkát, mivel ezek kalóriaszegényebbek és talán “hatásosabbak” is. A forralt borból is érdemesebb a fehér verziót választani, mert általában a vörös borokban ( különösen ha édesek) sokkal több kalória van.

Melyiket válasszam?

Összeszedtük a legkedveltebb ünnepi fogásokat és kiválasztottuk közülük az egészségesebbet, hogy még szent este is tudatosan étkezhess!

Húsleves- Halászlé

Mindkét fogas remekül hangzik, talán a halászlé a ritkán fogyasztott hal( és a benne található vitaminok) miatt tűnik jobb választásnak. Ha viszont mégis a húslevesnél maradunk, akkor kerüljük a tésztát, és persze mindkét esetben a kenyeret!

Franciasaláta- Párolt zöldség

A franciasalátát és a hozzá hasonló majonézes csodákat akár a nasikkal egy lapon is említhetnénk. Teljesen felesleges fogások, felesleges kalóriákkal. Így egyértelmű, hogy a húsok mellé fogyasztott párolt zöldség sokkal egészségesebb választásnak tűnik.

Töltött káposzta- Töltött csirke

Itt is nehéz választás, feltéve ha házi káposztáról és nem boltban vásárolt, zsírban tocsogó “tőtikéről” van szó. A töltött káposztát választók bánjanak óvatosan a tejföllel és a kenyérrel, míg a töltött csirkét fogyasztók a pluszba kiszedett töltelékkel. De alapvetően minkét fogás egészséges és nagyon finom!

Cukor- Fahéj

Kicsit sarkított példa, mivel nyilván a termékek nem helyettesítik egymást tökéletesen. De ha a süteményünk tetejére, vagy a kakaónkba szeretnénk egy kis plusz ízt vinni, mindenképpen próbálkozzunk meg egy kis fahéjjal, amely amellett, hogy ünnepi hangulatot áraszt, még a zsírégetést is segíti!

Mézeskalács- Muffin

Itt is a nehéz a választás, negatív értelemben. A muffin az egyik legkalóriadúsabb édesség, különösen ha tele van csokival és csokidarabokkal, de a mézeskalács sem panaszkodhat, mert akár 10-12 darabot is képesek vagyunk megenni belőle. Nem kérjük, hogy felejtsük el kedvenceinket, csak hogy igyekezzünk muffin esetében az 1-2, mézeskalács esetében a 4-5 darabra szorítkozni.

Bejgli- Szaloncukor

A két tipikus vacsora utáni nasi közül mindenképp a szaloncukorra szavazzunk! Csokoládéból ugyanis kevesebb kalóriát tudunk bevinni, mint a bejglihez hasonló “magukat etető” süteményekből. A dió és a mák viszont kifejezetten egészségesek, így 1-2 darabot engedélyezhetünk belőlük.

Amit BIZTOSAN NE TEGYÜNK:

Ne diétázzunk! Teljesen felesleges, mert úgy sem fogjuk tudni betartani… ráadásul egész évben bánni fogjuk, hogy lemaradtunk az ünnepi lakomákról. Együnk inkább mindenből, csak ésszel!

AJÁNDÉKOZZ FŐZŐTANFOLYAMOT KARÁCSONYRA>>

 

Billionaire életérzés
8/10
Exkluzivitás
8/10
High-end faktor
8/10
Overall score: 8/10