A speciális, leginkább egy szörfdeszkára hasonlító deszkán űzőtt jóga nem csak ellazít és megnyugtat, hanem fejleszti az egyensúly érzékedet és a folyamatos víz nyújtotta ringatózás miatt olyan izmokat fejleszt, amelyeknek a létezéséről eddig még nem is hallottál. Maga az edzés nagyon hasonló a szárazföldi jógához, pár különleges, vízen végzett mozdulattal kiegészülve. Összegyűjtöttünk 10 érvet az új mozgásforma mellett, melyek remélhetőleg meggyőznek róla, hogy színesítsd heti 1-2 alkalommal az edzéstervedet.

1, Sokkal keményebb

Már a szárazföldön végzett gyakorlatok is erősítenek és nyújtanak, de a víz mozgása miatti folyamatos egyensúlyozás a mély, kisebb izmokat is dolgoztatja így sokkal intenzívebb élményt nyújt, sokkal kimerítőbb, mint egy hagyományos jóga-óra.

2, Finomítja a technikádat

A folyamatos egyensúlyozás rákényszerít arra, hogy se a kezedre, se a lábadra ne nehezedj rá túlságosan és folyamatosan kiegyensúlyozd a testsúlyodat. Ezáltal a hagyományos szárazföldi pózok is tökéletesedni tudnak.

3, Jobban ellazít

A teremben vagy akár a szabadban végzett meditációnak is kiváló élettani hatásai vannak, de a nagy vízfelület illata, a semmivel sem összehasonlítható csend és a kellemes ringatózás még jobban el tudja lazítani mind a testet, mind a szellemet.

4, Segít a légzésre összpontosítani

A jóga egyik kulcseleme a nyugodt, tiszta légzés, melyet a víz közelsége és az óceán hangjai tovább erősítenek. Bizonyított tény, hogy a víz közelében sokkal jobban tudunk lazítani és automatikusan jobban odafigyelünk a helyes légzésre. Ez pedig segítséget nyújt a gyakorlatok pontosabb elvégzéséhez.

5, Segít legyőzni a félelmeidet

A vízen gyakorlatokat végezni nem olyan kellemes és biztonságos érzés, mintha ugyanezt a szárazföldön tennéd meg. Már az is egy komfortzónából kilépés, hogy egy mély víz közepén egyszem deszkán egyensúlyozik az ember, de ahogy egyre ügyesebbé válunk úgy nő az önbizalmunk is. Képesek leszünk elhinni magunkról, hogy bármit meg tudunk valósítani, amit csak szeretnénk, hiszen a deszkán egyensúlyozni, olyan, mintha a vízen járást gyakorolnánk.

6, Mókás

Elsőre valószínűleg a pózok 90%-a nem fog sikerülni De ez nem jelenti azt, hogy demotiváltnak vagy szomorúnak kéne lennünk. Ez természetes dolog, ezért tanuljunk meg nevetni magunkon és könnyedebben állni a feladatokhoz. A túlzott erőlködés a vízen nem válik be, sokkal inkább a laza, könnyed mozdulatok a célravezetőek, melyeket túlzott koncentrálással és a kudarctól való félelemmel telve nem kivitelezhetőek.

7, Az adrenalin ereje

A mély víztől való természetes félelem elég adrenalint termel a szervezetedben ahhoz, hogy segítsen legyőzni a mindennapok során felhalmozódott stresszt és szorongást, és mindezek után boldog, könnyed érzés járja át a tested.

8, Győzd le az akadályokat

A deszkán való egyensúlyozás és a pózok kivitelezése során számos alkalommal esel a vízbe, veszted el az egyensúlyodat, de a hitedet sosem! Mindig fel kell állni, újra megpróbálni, addig, amíg nem sikerül. Ez nem csak a sportban fejleszt, hanem az életben is segít leküzdeni az akadályokat.

9, Új kihívások

Ha már hosszú évek óta a jóga szerelmese vagy, akkor feltehetően elég sok póznak a mestere lettél az eltelt idő alatt. A vízen való jóga viszont új kihívásokra csábít, és új lendületet tud adni a mozgásformának.

10, Gyönyörű

A kilátás, a víz, a halak, a madarak, a hullámok és minden ami körülvesz. A természet szépsége és közelsége energiával tölt fel és kényezteti az érzékeidet. Olyan érzése támad az embernek, mintha képes lenne egyesülni a természettel, a vízzel és a földdel.

 

TE IS CSAK A TÁRSADALMI ELVÁRÁSOK MIATT DIÉTÁZOL?>>

Billionaire életérzés
9/10
Exkluzivitás
10/10
High-end faktor
9/10
Overall score: 9.3/10