Fiatalság bolondság

Tiniként mind azt gondoljuk, hogy különlegesek, egyediek vagyunk és senki sem képes megérteni minket; pedig a kívülállók, az idősebbek számára a fiatalok mind szinte megszólalásig egyformák. Csőfarmer, tornacipő és kapucnis pulcsi volt a menő az én időmben, na meg persze az émelyítően édes, vattacukor illatfelhő. Ez a tömény, vaníliás illat akkora sikert tudott befutni, hogy már szinte messziről érezni lehetett ha egy fiatal társaság közeledik és az osztálytermeket is gyakran kellett szellőztetni a tömény illatok miatt. Ugyanilyen divathóbort volt annak idején a ragyogó, drágaköves kupakkal ellátott VERSACE Bright Crystal, melynek kellemes, üde, virágos illatfelhője télen és nyáron is remek társa volt az embernek. Én magam is az egyik kedvencemnek tartottam, egészen addig a napig, amíg nem éreztem úgy, hogy szinte minden női ismerősöm hozzám hasonló illatot visel. Szerintem ez a fiatalkori “különbözőségen alapuló hasonlóság” teljesen normális dolog, hiszen ekkor még csak fejlődik, kialakul az ember egyénisége. Persze a fiúkat sem kellett félteni! Az ellenkező nem képviselőinek 90%-a ugyanis a jól ismert aranyrúd külsejű Paco Rabbane One Million illatát választotta. Ezt a jellegzetes aromát még ma is könnyű szerrel felismerem.

“… egy szó, mint száz, a reklám igenis számít…”

A társasági nyomás mellett persze a reklámok is erősen befolyásoltak régebben, sőt talán még ma is. Biztosan emlékeztek még a mai napig kapható Escada színes üvegbe zárt illataira, amelynek megjelenése és reklámkampánya is a forró, trópusi esőerdőket, a karneválokat, a vidámságot, a fiatalságot és a tengert idézi. Ki az aki ne vágyna egy ilyen paradicsomba? Szerintem a legjobban a Paco Rabbane márka képes mégis olyan kampányokat és olyan illatokat piacra dobni, amelynek mind a megjelenése, csomagolása és a kissé édeskés, virágos illata igazi divathóborttá tud válni. Ezek azok az illatok, amikre mindenki vágyik, azért mert trendik. Még akkor is, ha igazából nincs bennük semmi egyedi és különleges. Persze a Chanel-ről sem szabad megfeledkezni, melynek celebekkel készített, elegáns reklámfilmjeinek szintén lehet egy ehhez hasonló hatása. Egy szó, mint száz, a reklám igenis számít, más nem abban mindenképpen, hogy a potenciális vásárlók eljussanak a kipróbálásig.

Hangulathoz illatot

A hangulathoz és emlékekhez kötődő illatválasztás is teljesen természetes jelenség. Az egyik ilyen illat az Elizabeth Arden zöld teás illata, melynek kellemesen hűsítő permete azonnal felfrissítette az ember lányát, még a legnagyobb forróságban is. Nekem a víz, a jeges limonádé és a kristálytiszta vízű medence part jut róla eszembe, amiről szerintem mindig szívesen álmodozik az ember. A másik érdekes ilyen élményem egy nagyon emlékezetes Tunéziai utazáshoz köthető. Sohasem voltam igazán oda az arab kultúráért, a művészetért, a szőnyegekért és persze az erős illatokért sem. De valami miatt ez az utazás akkora hatással volt rám, hogy teljesen beleszerettem a keleti hercegnőket idéző stílusba és a tömény illatokba. A Jil Sander Sun illata engem minden egyes alkalommal visszarepít ebbe a földi paradicsomba és a végtelen sivatag forrósáságába.

Az erős, magabiztos nő

A divat és az élmények mellett nekem leginkább egy álmomban létező női alak irányítja az illatválasztásomat. Mindenki elképzel egy maga számára tökéletes nőt, aki nekem egy erős, magabiztos, csinos és kedves jelenség, akit képtelenség elfelejteni. Nagyon sokáig ez a kép élt a fejemben és olyan illatot kerestem, ami ezt tudja erősíteni bennem. Érdekes módon egy Replay és egy Guess illatpáros lett erre a megoldás, melyek közül az első nappal, míg a második éjszaka varázsolta olyanná a megjelenésemet, mint amilyet elképzeltem a fejemben. Az egész egy versenyen való szerepléssel kezdődött, amikor is az említett Replay illatot viseltem. A versenyen érzett erő és magabiztosság hozzákapcsolódott az illathoz, mely évekig elkísért, ha valami “rázós szituban” kellett helyt állnom.

Ma a fejemben élő nő egy természetes megjelenésű, sportos, mégis belülről jövően elegáns jelenség, akihez egy végtelenül letisztult, könnyű, áttetsző illat passzol. Erre a vágyott megjelenésre most éppen a Trussardi Donna Eau de Toilette illata emlékezet, de a L’occitane kellemes virágos parfümjeit is ide sorolnám. Mikor ezeket az illatokat viselem akkor úgy érzem, hogy kicsit közelebb vagyok ahhoz a nőhöz, aki még most csak szeretnék lenni.

Létezik-e életre szóló illat?

Ezek után ismét felteszem a kérdést. Létezik olyan illat, ami egy életre szól? Ami még akkor is ugyanúgy kötődik hozzánk, mikor jön egy szebb, divatosabb új termék, vagy éppen egy új hangulat, egy új inspiráció, egy utazás, ami teljesen magával ragad minket. Nos, szerintem még ha ezek miatt talán létezik is, de az ember személyiségének változása, kiteljesedése okán nincs olyan illat, amivel életünk végéig azonosulni tudnánk. Én legalább is folyton jobb, gazdagabb személyiségű, érdekesebb nő akarok lenni és nem valaki olyan ember, aki úgy érzi, hogy tökéletes és innen nincs hova fejlődnie. Amíg pedig ég bennem a vágy a fejlődésre, addig mindig újabb és újabb eszményi nőalakok jelennek majd meg a fejemben, akiknek talán nem csak a megjelenése, de az illata is változik.

 

ÁLOMSZÉP CIPŐK, IGAZI HERCEGNŐKNEK>>

Billionaire életérzés
9/10
Exkluzivitás
10/10
High-end faktor
8/10
Overall score: 9/10