Az eddig másodlagos képernyőnek gondolt mobiltelefon a tavalyi évben közel 40%-ra hozta fel részesedését a webáruházak látogatóinak felhasználási szokásait tekintve. Ezt a brutális számot látva ma már luxusnak tűnik olyan weboldalt, sőt webáruházat üzemeltetni, mely mobil nézőképen nem működik tökéletesen. De mit is jelent a tökéletes? Ezt foglaltuk össze 8 rövid pontban.

1, Pop-up STOP!

PC-n is utáljuk, de mobilon különösen, ha a kijelző méretéhez nem illeszkedő, nehezen vagy akár nem is bezárható felugró, pop-up hirdetésekkel büntetnek minket. Ezeknek a típusú online megjelenéseknek az ideje lejárt, nem hogy vásárlásra, sokkal inkább menekülésre ösztönöznek! Le velük!

2, Képek, de okosan

Akár PC-n akár mobilon az online vásárlási folyamatban nagyon nagy jelentősége van a jó minőségű, a terméket több szögből bemutató termékfotóknak, lifestyle típusú képeknek. Az indulást megelőzően ezért vagy kérj be a gyártótól megfelelő mennyiségű és minőségű képet, vagy kérj meg egy profi fotóst, aki elkészíti a termékfotókat az oldaladra. A méretekre viszont érdemes odafigyelni, mert a nagy méretű fotók nagymértékben lassítják a böngészést, esetleg csökkent adatkerettel már be sem töltenek, így garantálva a látogató visszafordulását.

3, A kevesebb több

A mobilos oldalnézet kialakításánál abszolút az egyszerűségre helyzezd a hangsúlyt. Fehér háttér, sok kép, minél kevesebb szöveg és átlátható struktúra. Ha a látogatók pár kattintás után sem találják meg a keresett terméket vagy kategóriát akkor elvesztik majd a türelmüket és máshol nézelődnek tovább. Éppen ezért maradj a minimál, nem túl dizájnolt megoldásoknál; a színes hátteret, a mozgó ikonokat és az 1 oldalas termékleírásokat felejtsd el( vagy csak a látogató kérésére mutasd meg).

4, Ikonnak áll a világ

1 ikon többet mond 1000 szónál! Éppen ezért amit csak lehet jeleníts meg vizuálisan is, például a vásárlási folyamat lépéseit, a kosárba helyezést vagy a termékekhez kapcsolódó legfontosabb általános információkat pl.: Új termék, Ingyen szállítás stb. Akár a menü struktúra kialakítása során is folyamodhatsz stílusos ikonokhoz a bőlére eresztett szövegezés helyett.

5, Keresés egyszerűen

A visszatérő vásárlók, vagy éppen a Google AdWords hirdetésekből az oldaladra tévedő látogatók sok esetben nagyon céltudatosak, pontosan tudják, hogy milyen terméket vagy termékkategóriát keresnek. Éppen ezért mobiltelefonon érdemes a legfelső sorba, jól látható helyre elhelyezni a kereső felületet, mert ez nagy mértékben egyszerűsíti és gyorsítja a böngészést illetve a vásárlási folyamatot.

6, Átlátható menü struktúra

Te hol keresed a webshop menüjét mobilon? Ugye, hogy először a bal felső sarokba pillantasz, mivel a legtöbb oldalon itt jelzi az ismert “3 vonalas ikon” a lenyitható menüt. A megszokás nagy úr, így ettől nem célszerű eltérni, maximum a kezdőlap megoldását tekintve.

7, Kevesebb szöveg

A mobil kijelző kicsi, nem látszik, olvasni csak nagyítást követően lehet rajta. Ennek okán érdemes az oldalad mobil verziójában lenyitható füleket beilleszteni( pl.: termékleírásoknál, paramétereknél), melyek nélkül átlátható, ritkán szövegezett a felület, de ha valaki kíváncsi a további információkra, akkor is könnyedén megtalálhat mindent.

8, Fizetés kötöttségek nélkül

Biztosan te magad is voltál már hasonló helyzetben, amikor megláttál egy vagány cuccot egy előtted eddig ismeretlen webáruházban, majd végül lemondtál a rendelésről, mert nem volt kedved végigmenni a 20 kérdéses regisztrációs felületen és a visszaigazoló e-maileken. Ezzel a legtöbb első vásárló így van, ezért mindenképp érdemes az oldal felépítését úgy kialakítani, hogy regisztráció nélkül is lehessen rendelni és fizetni. Ugyanakkor a vásárlási folyamat végén már elhelyezhető egy regisztráció gomb ( hiszen már úgyis rögzítésre került minden szükséges adat), mert ebben a szakaszban már tényleg csak a visszaigazoló linkre szükséges kattintani.

ÉSZAK-OLASZORSZÁG KÁPRÁZATOS TERMÉSZETI LÁTNIVALÓI>>

Billionaire életérzés
9/10
Exkluzivitás
10/10
High-end faktor
8/10
Overall score: 9/10