“Hús- vér nőket a kifutóra!”- nem is volt olyan régen, amikor ezt az üzenetet szem előtt tartva a legnagyobb luxusmárkák is elkezdték tömegesen foglalkoztatni a plus size modelleket, akiket valódiságuk és tökéletlenségük tett oly népszerűvé a divatrajongók és a vásárlók körében. Ezzel a trenddel most teljesen szemben állva megszülettek az első virtuális szupermodellek, akik könnyen lehet, hogy már nem csak a plus size, hanem a “normál” manökenek karrierjét is veszélyeztetik!

Tökéletes alak, szép arc, az adott kollekció színvilágát és stílusát hangsúlyozó bőr- és szemszín, mindez hosszas válogatás és súlyos modell-gázsik nélkül. Nincsenek többé fárasztó fotózások, az éhezéstől hisztis manökenek és persze a modellekkel szemben támasztott súlyos külső elvárások miatti botrányok sem. Talán ezek a motivációk és persze az olyan technológiák rohamos fejlődése, mint a 3-D animáció, mesterséges intelligencia vagy éppen a virtuális valóság állhatnak a divatvilágot teljesen felforgatni készülő virtuális irányvonal hátterében.

Ez már a jelen, nem a jövő!

Mielőtt azt gondolnánk, hogy a digitális szupermodellek a jövő csillagai, akkor még biztosan nem hallottuk Lil Miquela és Shudu nevét. Ők ugyanis már jelenleg is létező, 3-D animációval készített topmodellek, akik nem kisebb nevek ruháit/ kiegészítőit viselik szívesen, mint Alexander McQueen, Tiffany & Co. vagy a Balmain.

shudu

Az afrikai szépség, Shudu alkotója a 29 éves londoni fotográfus Cameron- James Wilson, akinek szépséges “gyermekére” kevesebb, mint 1 év után már a világ első virtuális szupermodelljeként tekintenek.

lil-miquela

Az egzotikus vonásokkal megáldott Lil Miquela-nak még ennyi idő sem kellett a világhírnévhez; 2018 nyarán pedig a Time magazin beválasztotta a 25 legbefolyásosabb híresség listájára. Miquela-t egy Los Angeles-i számítógépes szoftvercég kreálta, akik külseje mellett személyiséggel is felruházták a virtuális stílusikont-  “hétköznapjait” az Instagram oldalán követhetik nyomon a rajongói; gyakorlatilag egy valós influencerhez hasonlóan.

Bemutatkozik a Balmain “virtuális hadserege”

A népszerű luxusmárkák közül úttörőként a Balmain idei kollekcióját már a saját “virtuális hadseregével” népszerűsíti; név szerint a Shudu, Margot és Zhi névre keresztelt animált modellekkel. A már fentebb említett Shudu elképesztő népszerűsége adta a divatház Kreatív Igazgatójának, Olivier Rousteing-nek az ötletet a modell munkába állítására, “barátnőit” pedig a CGI tervezői készítették. A photoshoppal alkotott kampány fogadtatása egyenlőre még zavaros, vannak akik szerint sosem lesznek olyan szépek ezek a modellek, mint a valódi társaik vannak azonban olyanok is, akik egy új művészeti ágat vélnek felfedezni az újító kezdeményezésben.

Balmain-virtuális-modell

Virtuális manökenek, mint influencerek

Bár a Balmain hadseregének fogadtatása visszás, a modellek népszerűsége tagadhatatlan- Shudu-nak több, mint 140 000, Lil Miquela-nak pedig már több, mint 1 millió követője van az Instagramon! Ezek a számok azt mutatják, hogy az elképzelt életet élő modellek influencerként is megállják a helyüket és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az általuk viselt és használt népszerű termékek ( pl.: Apple laptop, Kenzo pulcsi stb.) De már csak idő kérdése, hogy vendéglátó helyeket vagy éppen rendezvényeket is népszerűsítsenek a valós modellekhez hasonlóan, az animált ikonok.

De milyen társadalmi hatása van ennek?

A kutatók egyenlőre félve tekintenek az új irányzatra, hiszen a közösségi médiában megjelenő, retusált, tökéletes modellek/celebek/influencerek képei már most is súlyos személyiségzavarokat és önbizalomhiányt okoznak különösen a fiatal lányok esetében, de mi lesz akkor ha a virtuális kreált tökéletes szépségek lesznek a jövő bombázói? Nem fogjuk ettől még csúnyábbnak, kövérebbnek és magányosabbnak érezni magunkat? És mi lesz a társkereséssel? Talán a virtuális valóság az intelligens, emberszabású robotok tömeges terjedésének előszele lenne?

Vagy mindez csak egy múló hóbort, mert az animált szépségek sosem vehetik fel a versenyt élő társaikkal? Nos, ez még mind a jövő zenéje, de annyi biztos, hogy érdemes a szemünket rajta tartani az animált ikonokon, mert könnyen lehet, hogy tömeges terjedésükkel nem csak a divatipart, hanem az egész világot is képesek lehetnek felforgatni!

 AKIK 50 FÖLÖTT DIKTÁLJÁK A TRENDEKET>>

Billionaire életérzés
9/10
Exkluzivitás
10/10
High-end faktor
9/10
Overall score: 9.3/10