A Los Angeles-i Autószalonon bemutatkozó Stelvio, az Alfa Romeo több, mint 100 éves történelmének első SUV modellje. A kategóriája egyik meghatározó szereplőjének ígérkező modell magában hordozza a márka szellemiségére jellemző sportos formatervezést, utánozhatatlan vezetési élményt, élvonalbeli teljesítményt és a kiemelkedő műszaki megoldásokat. A 2015-ben hódító útjára induló Giulia modellhez hasonlóan a Stelvio is a márka hipermodern Cassino-i üzemében készül, kifejezetten az új generációs alfáknak szánt gyártósoron.

Olasz formatervezés, sportos vonalvezetés

A Stelvio az olasz formatervezés csúcsa; a szépség, a dinamizmus és a letisztultság ellenállhatatlan kombinációja. A 468 cm hosszúságú és 216 cm szélességű kompakt modell formavilága előröl hátrafelé bontakozik ki igazán. Szemből az autó orrkialakítása a Giulia határozott, agresszív tekintetét idézi, köszönhetően a pajzsszerű hűtőrácsnak és az egyedi légbeömlő nyílásoknak. A karosszéria színére fényezett első és hátsó lökhárítókkal és a masszív sárvédőkkel a Stelvio inkább tűnik limuzinnak, mint egy hagyományos SUV-nak. Ennek ellenére nem a Giulia “tömegnövelt” verziója, hanem abszolút egy saját karakterrel rendelkező, utánozhatatlan megjelenésű modell. A sportos megjelenést tovább erősíti a hátsó rész négy kipufogója, mely egyértelműen az Alfa Romeo versenyautóinak szellemiségét idézi meg. A Stelvio sportos, masszív megjelenésével azokat a határozott férfiakat szólítja meg, akik nem csak az autó tömegével, hanem a dizájnjával is hódítani akarnak.

Mindent a vezetőért

A Stelvio belső terét teljes mértékben a vezető köré tervezték, akár egy jól szabott öltönyt. A kisméretű kezelőgombokat közvetlenül a kormányra helyezték, a finoman hullámos műszerfal és a minőségi, kellemes tapintású ülések pedig csak tovább fokozzák az otthonos, testreszabott érzést.

Tudtad?

A névválasztás az olasz Stelvio-hágó után született, mely Európa legmagasabban fekvő hegyi hágójaként egyedi vezetési élményt nyújt a vezetőknek; akárcsak maga az autó.

510 lóerős 2.9 V6 BiTurbo benzinmotor

Egy a Stelvio-hoz hasonló trónkövetelő modell kiemelkedő műszaki megoldásokat érdemel! A tervezők 510 lóerős, 2,9 literes hathengeres BiTurbo benzinmotorral és nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelték fel az úttörő modellt. A Ferrari szakértelme alkotta BiTurbo motor teljes egészében alumínium szerkezetű, mely az autó tömegét alacsonyan tartja. Az 510 lóerős teljesítmény ellenére ráadásul meglepően keveset fogyaszt. A nyolcfokozatú automata váltó egyedi kalibrálást kapott, így verseny üzemmódban 150 milliszekundum alatt képes végrehajtani a váltásokat. Az új Alfa DNA PRO menetdinamikai rendszernek hála 4 üzemmód érhető el: a verseny, normál, takarékos és a dinamikus üzemmód.

Q4 összkerékhajtás

A Stelvio innovatív, Q4 technológiával készült összkerékhajtási rendszere kiemelkedő biztonságot és teljesítményt kínál. Normál körülmények között a a Q4 hátsókerék-hajtású modellként viselkedik, de amint valamelyik hátsó kerék eléri a hajtóerő 100%-át, a rendszer képes a hajtóerő 50%-át az első tengelyre csoportosítani; mely kategóriaelső kezelhetőséget eredményez.

Mennyi az annyi

A hazai kereskedésekben már rendelhető az Alfa Romeo Stelvio First Edition, a modell első, exkluzív kiadása. A kétliteres, négyhengeres, alumínium szerkezetes benzinmotorral felszerelt First Edition 15 700 000 Ft-ért rendelhető, melyhez navigációsrendszer, fűthető bőrülés, tölgyfaberakás és a Q4 összkerékhajtási rendszer is dukál. Színek tekintetében pedig többféle piros és a különleges zöld árnyalat is elérhető. Felszereltségét és kiemelkedő vezetési – vizuális élményét tekintve egészen baráti árú a Stelvio, melynek nem titkolt célja a jelenlegi BMW tulajdonosok magához csábítása.

 

ADASTRA, STÍLUSIKON A SUPERYACHTOK KÖZÖTT>>

Billionaire életérzés
9/10
Exkluzivitás
9/10
High-end faktor
9/10
Overall score: 9/10