Harminc év után tér vissza a formulaautók világába a Porsche, és ezért még a Le Mans-i küzdelmet is otthagyta. A Mercedesszel együtt érkeznek a Formula E-be, A Formula E hatodik szezonja novemberben indul, és elsőként október közepén. 

Porsche

Valenciában sorra kerülő teszten látható élőben a Porsche TAG Heuer Formula E Team autója, ami már a képeken is fantasztikusan néz ki.


Porsche

A 99X Electric névre keresztelt versenygép formája nem újdonság, hiszen minden csapat ugyanazt a karosszériát használja, de a festése egyedi. Rendhagyó módon egy élő videojáték segítségével mutatta be a Formula E-be szánt versenyautóját a Porsche a két gyári pilóta, Neil Jani és André Lotterer társaságában. Nem véletlen a lépés, ugyanis a Porsche most mutatja be az első teljesen elektromos autóját, a Taycant is.

 

Porsche

Porsche

 

A fejlesztéséhez pedig éppúgy hozzájárultak a 919 Hybriddel szerzett tapasztalatok, a Formula E-ben ugyanis a hajtáslánc minden csapatnál saját munka. Az elektromotor verseny közben 272 lóerős, de az időmérőn és rövid időre a futamon is leadhat 340 lóerőt.

“A pilótával együtt 900 kilogrammos gép ezzel 2,8 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 280 km/óra.”

A Porsche Motorsport alelnöke, Fritz Enzinger: „Az újonnan, a Formula E sorozatra kifejlesztett Porsche-hajtáslánc átesett a tűzkeresztségen. Ez egy mindenki számára fontos nap, akik részt vesznek a projektben. Köszönetet szeretnék mondani azoknak, akik az elmúlt hónapokban a szívüket és a lelküket is beleadták a motor és az autó megépítésébe, valamint lehetővé tették ezt a sikeres tesztet. Még mindig sok munka áll előttünk a Formula E felé vezető utunkon, de fontos, hogy a legelső lépéseket már megtettük. Teljes mértékben koncentráltak vagyunk, miközben folytatjuk a munkát a Formula E különleges kihívásainak megismerkedésével.”

 

Malte Huneke, technikai projektvezető igyekezte hangsúlyozni a Formula E adta technikai kihívásokat, többek között a hajtáslánc hatékonyságával és annak súlyával, ami egy igen más szintet jelent a sorozatgyártásban használt csomagokhoz képest. A szakember szerint ezzel a teszttel egy újabb lépést tettek meg a határ eléréséhez, mely elengedhetetlen ahhoz, hogy ott legyenek a bajnokságban.

Porsche

Neel Jani: „Nagyon büszke vagyok arra, hogy én ülhettem először a Porsche Formula E autójának volánja mögé. Ez nemcsak egy nagyszerű megtiszteltetés, hanem egyúttal nagyon izgalmas is. Ez egy új mérföldkő számunkra, és fantasztikus érzés volt részt vennem benne. A csapatban mindenki úgy érzi, hogy a projekt most valóban beindult. A tesztelés során nem mentünk határon, de a hajtáslánc és az autó nagyon jó első benyomásokat adott. Alig várom, hogy újra tesztelhessek vele.”