A Koenigsegg szerette volna valami extrával elkápráztatni a Genfi Autószalon tömegeit, a négyüléses mega-GT talán a leglenyűgözőbb jármű, amit valaha bemutattak. Azonban ebben az évben a koronavírus miatt a genfi autószalon elmaradt, így elsőre úgy tűnt, az új Koenigsegg bemutatójának is befellegzett. Azonban a svéd hiper-sportautó gyártó manufaktúra ezt nem hagyta annyiban: saját helyszínen felállították a bemutatóra készített installációjukat és egy privát bemutató keretein belül bemutatták a műalkotást. Még szerencse, hogy így döntöttek!

 

 

Christian von Koenigsegg ismét felrázta a nagy teljesítményű autók piacát, ezúttal az első, négyüléses gyártmányával. Az autó valójában négyüléses, nem csupán egy olyan kupé, amelynek két hátsó ülése maximum egy pár chihuahua tartására alkalmas. A társaság szerint a Gemerában 4 felnőtt kényelmesen elfér, akár a csomagjaikkal együtt. Az autó óriási: tengelytávja közel 3 méteres!  A hypercar olyan funkciókkal van felszerelve, mint az első és a hátsó infotainment rendszer, vezeték nélküli telefon-töltők, a fedélzeti Wi-Fi, prémium 11 hangszórós hangrendszer, valamint a meleg és hideg pohártartó minden utas számára.

 

A Gemera szokásos, széles Koenigsegg karosszériával rendelkezik, noha az orra kisebb az eddigi modelleknél. A tervezést Koenigsegg legelső prototípusa, az 1996-os CC ihlette, de keskeny LED-es fényszórókkal és nagy, rácsos aerodinamikai légbeömlőkkel és csatornákkal modernizálják. Az autó a Koenigsegg AirCore szénszálas kerekeinek legutóbbi kilenc küllős csoda-kreációján gurul.

 

A Koenigsegg Gemera AZ AUTÓ olyan családok számára, akik egyszerűen csak egy elit, világszínvonalú teljesítményautóval szeretnének közlekedni.

„A Gemera egy teljesen új kategóriájú autó, ahol az extrém hypercar és a tágas belső tér összhangra talál, mindemellett környezettudatos is. Mega-GT-nek hívjuk.” – mondta Christian Von Koenigsegg

5e5eab7afee23d59650442a6

Annak ellenére, hogy a Gemara súlya 1850 kg, teljesítménye lenyűgöző: összesen 1700 lóerővel rendelkezik, melyet 3 elektromos és 1 benzinmotor szolgáltat. 

 

A Gemera hajtásrendszere szokatlan hibrid hajtás: három villanymotorja összesen 1100 lóerő leadására képes, emellett egy kétliteres, háromhengeres, Freevalve vezérlésű, azaz vezérműtengely nélküli, két turbós benzinmotor kerül bele, amely további 600 lóerő leadására képes.

 

A korábban említett három villanymotor biztosítja az azonnali nyomatékot, amely a Gemarát 100 km/h –ra gyorsítja 1,9 másodperc alatt. Elektromos versenytársait – Tesla Roadster, Aspark OWL gondolkodás nélkül megelőzi rekordszintű 0-400 km/h-ra való gyorsulásával.

Gemera_exterior_21_high

 

A hátsó kerék kormányrendszerét úgy fejlesztették ki, hogy javítsa a kezelhetőséget az út és a pálya minden sarkán, kanyarban és váratlan akadályok során. Az autó rendkívül érzékeny, izgalmas és stabil teljesítményt nyújt, akár a pályán, akár hazafelé a munkából.

A 15 kWh-os akkumulátor képes teljes elektromos üzemmódban táplálni az autót 50 km-en keresztül.

 

Koenigsegg 300 db Gemerát tervez gyártani hat okos légzsákkal, stabilitásszabályozóval, ABS-szel és egy ADAS 2.0 illesztőprogram-támogató rendszerrel. Az autó becsült vételára 1.000.000 dollár.

900096 Gemera_exterior_9 gemera02 koenigsegg_gemera_6