Tiger, Szingapúr

A selymes ízvilágú Tiger-t 1932-ben vezették be a piacra, a térség első hazai söreként. A Szingapúrból indult márka azóta az egész térségben rendkívül népszerű ( Malajziában piacvezető) és már kapható citromos illetve mandarinos ízesítéssel is. A prémium minőségű Tiger White pedig a szegfűszeg, a narancs és a koriander enyhe aromájával pezsdíti fel az érzékeinket.

Bintang, Indonézia

Ha Balin egy nyugágyon heverészel az árnyékban és a napszemüveged mögül stírölöd a csajokat, akkor tuti kiszúrsz jópár embert egy doboz Bintang-al. Ha még sem, akkor a logóval díszített póló biztosan feszül majd pár csapos gyereken. A turisták egyik legkedveltebb söre meglepően európaias ízvilágú és könnyed 4,7 %-os alkoholtartalmával még napozás közben sem túlságosan erős.

Hanoi Beer, Vietnam

A világ legolcsóbb sörét a helyiek az utcasarkokon csoportosulva fogyasztják, az úgynevezett Sör Saroknak kinevezett helyen. A gyenge alkoholtartalmú, inkább vizes ízű ital napközben is remek frissítő, akár ebédszünetben is kitűnő választás. És persze ne feledjük az extrémül csípős vietnámi ételeket, amiket kifejezetten kellemes érzés lekísérni a Hanooi Beer-el.

Kingfisher, India

India legnépszerűbb és a legtöbb helyen kapható söre a Kingfisher, lágy, könnyed ízű világos sör, amellyel még a fűszeres, currys fogások is sokkal jobban csúsznak. A hagyományos verzió 4,8%-os alkoholtartalmú, de a Kingfisher Strong és a fiatalok között kedvelt Blue variációk már 8 %-i szeszt tartalmaznak. Érdemes tehát odafigyelni, hogy melyik sört rendeljük a párás melegben.

Everest, Nepál

Az Everest a megfáradt hegymászók kedvenc itala. 2003-ban indult hódító útjára, Tenzing Norgay serpa és Sir Edmond Hillary legendás Mount Everest csúcsra jutásának 50 éves évfordulóján. Maga a címke is Tenzing Norgay-t ábrázolja, így minden alkalommal igazi bajnoknak érezheted magad, mikor az italodba kortyolsz. Azóta az USA-ban és Japánban is szép eladásokat produkál az Everest, így kétségtelenül érdemes megkóstolni ha hegymászáshoz támadna kedved.

BeerLao, Laosz

A BeerLao különleges aromáját az adja, hogy az összetevők között nem csak tisztán malátát, hanem jázmin rizst is találunk. Nem csak Laoszban, hanem már Thaiföldön és Kambodzsában is elérhető, ahol különösen kedvelt a BeeLao Dark, sötét színű variációja az italnak. 2010-ben dobták piacra a márka legújabb sörét, a BeerLao Gold-ot, melyhez speciális “khao kai noy” rizst használnak. Ezek után nem csoda, hogy a helyi sör igazi turistamágnes.

Tsingtao, Kína

A Tsingtao első gyárát német telepesek alapították, azzal a céllal, hogy iható sört készítsenek a helyi bevándorlóknak. Jó pár éve viszont már helyiek irányítják a céget, így nem meglepő, hogy a Tsingtao ízvilága kicsit sem megszokott európai szemmel. A nagyon világos, rikító fehér habú sör főzéséhez rizst is használnak, így aromája különleges, de az íze inkább kicsit vizezett. Ennek ellenére, vagy talán pont ezért, a márka egész Kínában piacvezető, de az USA-ban is szép eladásokat produkálnak.

Hitachino, Japán

A Hitchino első sörfőzdéjét a kezdetben szaké főzéssel foglalkozó Kiuchi Gihei alapította 1923-ben. A tradicionális, belga stílusú italban a narancs és a koriander aromája is érezhető, de még sem válik túl egzotikussá a végeredmény. A színes bagoly motívummal jelzett Hitachino már ránézésre is Japán, de az egész világon kifejezetten kedvelt márka. Számos versenyt is megnyertek, ahol erős nemzetközi mezőnyben is ők bizonyultak a bajnoknak. Kiválóan párosítható a hagyományos japán ételekkel, illetve a sushival, de a BBQ fogásoknak is szuper kiegészítője. Nincs mese, ezt meg kell kóstolni!

 5 INDOK, AMIÉRT MEGÉRI ALFA ROMEO-T VEZETNED>>

 

Billionaire életérzés
8/10
Exkluzivitás
9/10
High-end faktor
7/10
Overall score: 8/10