A kezdő életmódváltók kedvéért, az úgynevezett superfoodok, olyan “különlegesen magas hatóanyag tartalmú növényi tápanyagok, melyek kiemelkedően jó hatással vannak az egészségre”. Ezek olyan természetes és teljes táplálékok, melyeknek különösen magas a vitamin, ásványi anyag, antioxidáns, aminosav és esszenciális zsírsav tartalmuk, így rendszeres, napi fogyasztásukkal javul az általános egészségi állapotunk és a közérzetünk.

Az utóbbi években egyre gyakrabban hallani ezt a kifejezést ( talán túl gyakran is) éppen emiatt még a tudatosabb vásárlók is nehezen igazodnak el a superfoodok világában. Az acai bogyóról, a goji bogyóról, a matcha-ról vagy a granoláról talán már hallottál, esetleg fogyasztod is őket, de természetesen 2019-ben sem maradunk újdonságok nélkül. Ezek közül hoztunk el most hatot, melyeket más és más élettani hatásuk miatt érdemes beépítened az étrendedbe.

Földicseresznye

A nevétől eltérően inkább a koktélparadicsomra emlékeztető gyümölcs húsa puha, lédús, közepén sok kis fehér maggal. C-vitamin tartalma kiemelkedően magas, vízhajtó és gyulladásgátló hatású, hatásos a reuma ellen és napi 3-6 szem fogyasztása az emésztés egyensúlyban tartásához is hozzájárul. Salátába kiváló, de szoktak belőle lekvárt, kompótot is készíteni.

földicseresznye

Görögdinnye mag

Gondoltad volna, hogy a görögdinnye mag kiváló protein forrás? Az USDA kutatása szerint olyan magas fehérjetartalommal rendelkeznek, hogy simán kiválthatóak segítségükkel a mesterséges porok és szeletek, ráadásul vas tartalmuk is jelentős! Ha nem lelkesedsz a gondolattól, hogy magokkal együtt fogyaszd el a dinnyét, akkor próbálkozhatsz pirítással vagy más magok mellé keveréssel, amivel egyébként is ízesíted a joghurtodat vagy a salátádat.

Kiwi

Napi egy alma, az orvost távol tartja! Ismerős? Nos idén az almát érdemes kiwire cserélni, hiszen kiemelkedően magas C-vitamin tartalma erősíti az immunrendszert, csökkenti a koleszterin szintet és kiváló kálium forrás, ami az egészséges vérnyomás fenntartását segíti. Ráadásul még finom is, így nem kell sokat gondolkozni, hogyan fogyasztható – önmagában, délutáni nasiként.

Maca

A Matcha utódjaként emlegetett Maca tele van egészséges szénhidrátokkal, rosttal, C-vitaminnal, fitokémiai anyagokkal és kén tartalmú vegyületekkel, ami a máj méregtelenítését segíti. Íze enyhén édeskés, így kiválóan illik gyümölcsös smoothie-ba, vagy akár palacsintatésztába, joghurtba keverve is fogyasztható. A mértékletes fogyasztásra azonban érdemes odafigyelni, mert túl nagy mennyiségben befolyásolja a pajzsmirigy működését.

maca

Manióka

A manióka gyökér kiváló C-vitamin és kálium forrás, magas szénhidrát tartalommal; a világ negyedik legjelentősebb kalóriaforrása az emberiség számára a rizs, a cukor és a kukorica után. Használd lisztként gluténmentes sütemények készítéséhez, mivel segít megtartani a tészta nedvesség tartalmát.

manioka

Kendermag és olaj

A kendermag és a kendermag olaj különösen gazdag olyan esszenciális zsírsavakban mint az Omega 3 vagy 6, emellett pedig olyan ásványi anyagokat tartalmaz mint a kálium, cink, kálcium és a magnézium. Olaj formában használd sütéshez vagy salátához öntetként, a magokat pedig bátran teheted salátába vagy a kedvenc zöld smoothiedba is.

kendermag

 

 MENNYIRE TESZI TÖNKRE AZ ITALOZÁS AZ EDZÉSTERVEDET?>>

Billionaire életérzés
8/10
Exkluzivitás
9/10
High-end faktor
7/10
Overall score: 8/10