Az amerikai szemlélettel összehasonlítva az ázsiai vállalkozók sokkal szorgalmasabbak, szerényebbek és kevésbé nagyképűek- egyszerűen kulturális okokból eredően. A világ ezen felén a szenior tudás, a család és a folyamatos önfejlesztés a legnagyobb érték; az aki nem elég okos és tapasztalt, nem képes előre jutni. Napjainkban úgy tűnik, hogy ez a hozzáállás nagyon is kifizetődő, hiszen olyan kínai, japán vagy akár indiai márkák tudtak betörni a legnépszerűbbek sorába, mint a Xioami, az Alibaba, a Huawei vagy a Uniqlo. Most kiderül miben rejlik ezeknek a milliárdos árbevételű cégeknek a népszerűsége.

jackma

1, Alkalmazkodóképesség

A világ egyik legnagyobb online piacterének, az Alibaba webáruháznak elnöke szerint a siker legfontosabb alappillére az alkalmazkodóképesség. Ne félj a változástól, kövesd a trendeket és ha a környezet változik, akkor változtass te is, különben lemaradsz.

2, Építsd a kapcsolataidat

Azt gondolod, hogy a mai világban ismerősök nélkül nem lehet előre jutni? Akkor szánj időt és energiát munkakapcsolataid életben tartására. Havonta egyszer fuss össze egy ebédre vagy vacsorára a számodra fontos emberekkel, hallgasd meg őket, tanulj és légy nyitott a lehetőségekre, további ismeretségek kiépítésére.

3, Tervezz hosszútávra

A stratégiai döntéseid legyenek átgondoltak és megalapozottak, ne vágj bele semmi komolyba csak azért, hogy rövidtávon keress egy kis pénzt. Legyen világos elképzelésed róla, hogy merre tartasz, mit szeretnél elérni és építkezz. Lehet, hogy ma nehéz és sok fáradtságot igényel, de hosszútávon megéri befektetni az időt és az energiát. Erre biztat minket a Xiaomi elnöke.

4, Álmodj nagyot

Merj kitűzni magad elé nagy álmokat és célokat, akár azt is, hogy egy adott területen Te akarsz a világ legjobbja lenni! Ezek a nagy ambíciók a munkatársaidat is arra sarkallják majd, hogy elkötelezettebbek legyenek és merjenek hinni abban, hogy nekik is sikerülhet. Az ilyen távlati merész elképzelések képesek csak előre vinni a vállalatokat.

5, Merj hibázni

India egyik leggazdagabb üzletembere szerint a vállalkozás hatalmas felelősséggel és szabadsággal jár, éppen ezért adjuk meg magunknak a hibák elkövetésének szabadságát is, hiszen csak így válhatunk tapasztalt régi “motorosokká”.

6, Értsd meg a szervezetet

Peter Lim, szingapúri milliárdos szakácsként, taxisként és pincérként is dolgozott tőzsdei karrierje előtt. Szerinte neki az segített a legtöbbet, hogy nem csak irányított egy vállalatot, hanem sok mindent látott, kipróbált, így volt lehetősége megérteni az embereket. Ez cégen belül is fontos; ne csak szemellenzővel futtasd a folyamatokat, hanem kérdezz a munkatársaktól, hogy szerintük hogyan lehetne még jobban csinálni, ők milyen hibákat látnak a jelenlegi működésben.

7,Figyelj a részletekre

Ázsia leggazdagabb női vállalkozója, Zhou Qunfei szerint a siker a részletekben rejlik. Ő gyakran tesz sétákat a gyárak szalagjai között és ellenőrzi, hogy minden tökéletesen működik-e. Ezek szerint kicsit sem elhanyagolható, hogy a weboldalad mobil nézőképén minden tökéletesen mutasson, vagy hogy a céges rendezvényen logózott legyen még a szalvéta is.

8, Élj visszafogottan

Bár a legtöbb Billionaire fényűző villákban tengeti a hétköznapjait és nem is emlékszik olyan napra, mikor menetrendszerinti járaton utazott volna, India egyik vezető tech vállalatának elnöke mégis a mértékletes életre biztat. Ő maga használt autóban ül, gyakran utazik metróval és mindig lekapcsolja maga után a villanyt az irodában. Ezek a szokások segítenek neki, hogy ne rugaszkodjon el teljesen a valóságtól és képes legyen megérteni a hétköznapi emberek életét, szükségleteit, akik cégének vásárlói.

9, Építsd a márkádat

A Uniqlo fashion brand vezetője szerint a márkaépítést sosem szabad elhanyagolni. Ő mindig arra törekedett, hogy az emberek örömmel vásárolják meg és viseljék a termékeit, büszkék legyenek arra, hogy Uniqlo-t viselnek.

10, Ne a pénz legyen a cél

India talán legismertebb Billionaire-e, Mukesh Ambani ingatlanmogul szerint az a vállalkozó, akinek csak a sok pénz a célja, elbukik. A pénz csak melléktermék, a fő motiváció nem ez kell, hogy legyen.

Forrás: billionaire.com

 VEVŐI ÉRTÉKNÖVELÉS TESTRE SZABOTT ÜGYFÉLKAPCSOLATI MEGOLDÁSOKKAL>>

Billionaire életérzés
9/10
Exkluzivitás
8/10
High-end faktor
8/10
Overall score: 8.3/10